.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دولتي‌ها نيامدند جلسه لغو شد

عضو كميته مشترك دولت و مجلس براي برسي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها از لغو جلسه ديروز اين كميته به خاطر عدم حضور نمايندگان دولت خبر داد.

محمدحسين فرهنگي نماينده تبريز در مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار جام‌جم آنلاين با بيان اين كه جلسه مذكور قرار بود بعدازظهر روز چهارشنبه تشكيل شود، گفت: در جلسه روز سه‌شنبه كميته تصميم گرفته شد تا تنها آقاي شمس‌الدين حسيني وزير اقتصاد به دليل سفر استاني رئيس جمهور به آذربايجان غربي در جلسه روز چهارشنبه حضور نداشته باشد اما ظاهرا بقيه نمايندگان دولت نيز به همين دليل در اين جلسه شركت نكردند.

وي در پاسخ به اين سوال كه در نخستين جلسه كميته مشترك چه موضوعاتي مطرح شد، با بيان اينكه موضوع معافيت‌هاي مالياتي و معافيت از عوارض يكي از مباحث مهم مطرح شده در اين جلسه بود، گفت: بخش قابل توجهي از منابع حاصله متوجه عوارض و ماليات است در حالي كه در شرايط فعلي اين منابع در كشور هزينه مي‌شود و كسي از آن هزينه‌ها ماليات و عوارض نمي‌گيرد اما چون جابه‌جا مي‌شود و به جاي پرداخت به توليدكننده و توزيع‌كننده به خانوارها و بنگاه‌هاي اقتصادي داده مي‌شود برداشت اين است كه اينها درآمد محسوب مي‌شود و بايد از آن ماليات و عوارض گرفته شود و اين 50 درصد منابع را از بين مي‌برد و اگر موضوع را مجلس حل كند و دولت هم احتمالا از درآمد 40 هزار ميلياردي منصرف شود بين مجلس و دولت تفاهم خواهد شد.

عضو كميته مشترك دولت و مجلس گفت: دولت معتقد است كه در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها قدم اول بايد جدي و سريع برداشته شود اما مجلسي‌ها معتقدند كه قدم اول بايد با شيب ملايم و نرم باشد كه در واقع اكثريت نمايندگان مجلس همين موضع را دارند. يعني در واقع بحث بر سر اين است كه قيمت فرآورده‌هاي نفتي و برق مصرفي چه در منابع و چه در بنگاه‌هاي اقتصادي به سرعت تغيير كند يا به آرامي كه مجلس به تغيير آرامي اعتقاد دارد اما دولت بر تغيير با سرعت تاكيد مي‌كند تا توان جبران نيز بالاتر برود.

وي افزود: در جلسه اول كميته هيچ نتيجه‌اي حاصل نشد و جلسه بعدي كميته نيز مشخص نيست.

دولت معتقد است كه در اولين سال اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها بايد 40 هزار ميليارد تومان درآمد كسب كند، اما مجلس در قانون بودجه سال جاري اين رقم را به 20 هزار ميليارد تومان كاهش داد. دولت خواستار تامين نظر خود است كه در اين رابطه كميته مشترك دولت و مجلس تشكيل شد.

محمدرضا باهنر، محمدحسن ابوترابي ، غلامرضا مصباحي مقدم ، احمد توكلي ، جمشيد انصاري و محمدحسين فرهنگي به نمايندگي از مجلس و محمدرضا ميرتاج الديني معاون پارلماني رئيس جمهور ، شمس الدين حسيني وزير اقتصاد و فرزين سخنگوي كارگروه تحول اقتصادي به نمايندگي از دولت عضئ كميته هستند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.123 seconds.